Friday, April 22, 2011

grown up lady

go0d mourning girlzz...
dah bersawang blog ni.. lalu aku pon ambik kesempatan ambik penyapu sawang halau labah labah a.k.a spiderman dari sni.. (klau hensem x pa gak)

ok, gurlzz (geli sial), hari ni aku nk buat pengumuman ke mature an aku..
nnti klau klau jumpa kt CP jgn terkejut tgk aku yg dah mcm perempuan melayu yg last last gitu..
demi menjaga imej aku yg mcm dlu (yg ala2 ayu + sopan santun sentiasa) aku pon mula la upgrade style gaya dewasa.. (kononnya)

ikot kan hati nk tiru gaya HANA TAJIMA tapi mcm x seswai pulak dengan aku yg melayu asli (pure mure) xdak langsung kacuk2 jepun ni...
ataupon gaya cekgu NONI. tapi mcm besar pulak leher ni nk ikat tudung gaya gitu..
maka minggu lpas pon pegi city square, jb..
lalu idea2 untuk upgrade ke dewasaan tu muncul (lip lap lip lap mentol atas kepala menyala)

first thing, hand bag... hand bag kan simbol kewanitaan yg dewasa..
budget mungkin nk beli COACH ke, BONIA ke.. (banyak duit kauu)
tapi mimpi tu disimpan dlu.. dah masa aku pi tuang tghr..
maka pegi la dekat BUTIK THE BAG SHOP..
gonjeng2 sana sini..
and at lastt.. tadaaaaa!!!

ok, tak payah nk buat muka ala2 "mcm ni ja?" x pon, "what the fish, x wanita langsung"
ok, ni wanita ala2 remaja yang dewasa oke... (suka hati aku lah)
sebb aku recently fall fall in love dengan putih n grey..
jenama: ngko zoom lah sendiri dekat bag tu ade tulis...
ok x???? ok x???? cantik x????
at least i got HANDBAG!!! WUWUWU.. (first time mmg mcm ni ler rupenyorr)


lpas tu jlan2 lagi..
oke, aku pi time tu pakai selipar jepun.. xla jepon sgt, first time aku bli selipar jepon mahal mcm ni..
selalunya 10 ringget ja untuk gi toilet, tapi yg ni 35 ringget, ATLANTA konon, sama ja mcm yg aku dok pi toilet..
ok, ttop citer tu..
so sepanjang lalu kedai2 kasut mcm nk ja turunkan jeans yg aku pakai tu nk ttop kasut japanese tu..
tetibe ternmpak 1 kasut yg di preview dekat depan2 kedai SUMMIT..
tau x apa tu LOVE AT FIRST SIGHT??
oke, aku alami tu time tu..

kasut tu, kasut tuuuu...
tros masok kedai tu...
terlupa dengan JAPANESE SLIPPER kt kaki aku time tu...
tros pegang kasot tu,
"akak, saiz 40 ada?" (besor bonar kaki ambo)

dalam masa lima minit, kasut tu pon sampai..
wuhhhh, cecube cecube..
muat dowhhh..
ape lagi tros ambik 2 2 belah gi kaunter,,
orang cakap first love jangan di lepaskan kan?
nnti menyesal...
so payment made..
tadaaaaaaa!!

oke, mungkin ada yg cakap, "what the shark, kasut mcm ni ja yg first love?"
u shadap! u shadap! u know ni 1st time i jatuh hati dengan kasut ala2 wanita masok ball room u know...
tinggi: 1.5 inci je pon.. tapi 1st time aku pakai kasut yg bertumit u... tambah lagi ketinggian aku yg mmg dah tinggi ni...
tu dh nmpak kotor sebb sehari lpas beli tu aku dah pakai pegi dinner kelab..
rasa mcm cukop dewasa habes la time tu..
padahal orang lain pakai seliper je..
dah tema time tu "SWEET and SMART"...
smart habes la tu pakai selipar..
n once again, white in colour...


ok and the last one, my NEW BABY..
phewww, berpeluh kot masa nk buat keputusan nk bli ke tak benda ni..
taraaaaa...
SONY ERICSSON - XPERIA X10..

ni dah 2 minggu lebih aku pakai...
so far ok, puas hati..
well ANDROID MARKET mmg terbaek..
klau anda pencinta ANDROID sila beli henfon ini...

mlm nk study TITAS aku nk dengar radio..
gonjeng2 henfon ni...
mana radio, mana radio...
x kan xdak kot..

dengan penuh curious, aku cari spec dia kt internet..
dem! radio: NO..
sedih dowh..
tros ttop buku titas, naek atas katil, tido...
sedih kalah putus cinta tau...

kau cinta pon x berhabes duit bnyk mcm ni..
huuuuu T.T
tapi selain pada tu smua best la pasal henfon besar nk mampos ni..
once again: putih...

so, nampak x? nampak x?
kewanitaan aku yg makin mnyerlah tu..
muahaha..

oke mmg nk jadi ladies sgt, 2 times a week pakai masker..
ok nk promote, nk promote,
masker NIVEA vitamin.. kaler orange..

ok, klau yg kt UTM tu jumpa aku skrg, err, aku mcm biasa ja lagi..
still remaja yg selekeh ye..
nnti2 aku upgrade kan lagi..
kot2 lpas ni nk kna beli baju ala2 MARIA ELENA kot..
bhahaha...

ok, girlz, looking firward hampa punya update lerrr...
cepat la cepat laaaaa...

klau nk jadi writer kat sini, just bagi email hampa kt aku...
ni asyik aku, yon n fateen ja yg tulis..
x best lar...

ok, get to go...
misss uuuu oolllllllsssss..

dah lama x gossip2 mcm kt kamar dlu, sekarang ambik engkau aku bukak page gosssip kt sni haaa..

:D

3 comments:

fatinshah said...

HAHAHa~ good job! ini yg kita mahukan..wanita melayu tak berapa terakhir

naimah said...

hebat kan?? hahah..
terakhir ler sangat..

AMD said...

ewah3 henpon..hat tu aku bkenan...hihi