Monday, April 4, 2011

aku

hyep kawan2!!

kali ni bukan nk meluahkan rasa hati dan gundah gulana..
huhu..

kali pertama aku isi UPU mmg tujuan aku untuk jadi electrical engineer..
and mmg tu jugak yg aku pilih masa aku form 4 n form5...

and bila aku dapat offer course tu seriously aku happy tlompat lompat..
sebb rase mcm dah dekat dengan cita2 aku...

first week aku datang sini..
i dont feel like i'm choosing the wrong way at all...
i love everything here..

aku tulis setiap hari dalam blog mcm mna aku jatuh cinta dengan smuanya kt sini...


mmg susah mula2 blaja..
tapi aku suka sgt, n tak pernah kesah pon nk stay up ke apa..

lpas tu aku join 1 kelab ni..

kelab dekat kolej aku..
seriyesly sgt best2..
aku jadi happy bile join kelab tu..

lpas 2 program aku join, aku dapat jadi MT aktiviti untuk program jamuan raya kelab tu..
time tu aku start busy..
buku aku mula ke tepi..
smua benda nk kna setel..
dan lepas tu mula lah pulak nama aku naek untuk calon jadi MT Kelab tu..

dah la baru 1st year..aku mmg x minat langsung nk jadi MT..
paling x pon ahli aktif ok jugak..

aku x pi pon brief untuk pilihanraya kelab tu..
lpas tu kna panggil ngn senior..
kna brain wash...
depa cakap tolong jadi calon ja..
untuk ramaikan calon..

aku pon dah malas nk bertekak panjang lebar dengan senior tahun 3..
aku pon masokkan nma jadi calon..
tup3x tiga hari lepas tu dapat message tahniah..

aku terpilih jadi MT kelab..
masa first time join kelab ni, x pernah pon aku terpikir nk dapat jawatan..

aku pegi perjumpaan MT..
aku dapat jawatan MT Aktiviti dan Modul..

sem ni, benda tu berkuat kuasa..
dan seriyesly sem ni aku dah busykan diri dengan 6 program..
dalam 10 minggu 6 program bayangkan lah...
almost every weekend aku xdak kt bilik...
every program aku kna pantau sebb MT Aktiviti..
semua program kna involve untuk cukupkan peserta..


seriyesly sem ni xdak 1 pon assignment yg aku buat sendiri kecuali projek n presentation..
smua aku tiru ja sebb x sempat..
every week meeting sampai pkol 1, 2 pagi...
test smua tunggang langgang markah aku...
satu habuk pon ntah apa aku blaja...

final dah dekat..
tapi aku rasa mcm looser gila...
sem depan sekali lagi kna continue jawatan ni...
lpas tu aku rasa mcm nk lari pindah kolej laen aje..

aku x kesah untuk sumbang tenaga ka apa untuk kelab ni..
tapi sometime rasa mcm terpkasa mengorbankan diri...
sedih lah jugak...
mungkin salah aku kot..sebb x pandai seimbangkan study dengan komitmen laen..

ada ja senior kelab ni dapat 4 flat masa tahun 3..

sekarang ni aku pulak yg mcm dah hilang minat blaja sebab dah lost mcm2..
apa kebenda dalam otak aku, aku pon xtau...

seriyes sedih..
aku nk cari balik semangat aku masa awal2 masok sini dlu..
semangat aku suka dengan apa yg aku blaja..
semangat aku yg x pernah nk putus asa bila aku x paham...

tapi smua tu mcm dah hilang...

1 comment:

Anonymous said...

naimah!!jgn putus asa..anggap ja 2 slh satu ujian utk hg sem ni..aku paham bla kta dh stat lost byk topik,kta akn stat mls..tp drpd hg x buat apa lgsung utk usaha,nnt dpt final result hg lg nyesai..usaha setakat mna mampu..pedulikn carry mark n watsoever..usaha ja yg terbaik..msti ada smtink utk hg kt blakg..aku pnh rsa ceni..huu..aku kn aktif sukan dlu..dont give up k!!n plg pntg,jgn nyesai kmudian hari..